Summa sidvisningar

tisdag 5 augusti 2014

I natt jag drömde något som, jag aldrig drömt förut.....


Minns ni för ett tag sen, när jag skrev och berättade om att jag vaknade/blev väckt ,vid ungefär samma tid, var och varannan natt?
Nu har det hänt igen, men på ett lite annorlunda sätt.....

*

När jag blir väckt, så har jag alltid en känsla av att någon finns hos mej.....sist var det en lukt, Barnänges barntvål, som gjorde mej uppmärksam på att mormor fanns där.
Jag brukar aldrig vakna av att jag har drömt, utan jag vaknar och känslan av att "något är annorlunda" finns där i rummet.

*

I natt så drömde jag om eld/bränder, vilket är det som jag fruktar allra mest här i livet....att det ska börja brinna där jag befinner mej.
Mormor (som jag aldrig tidigare har haft med i en dröm, vad jag vet) skakade i mej, tog min han och ville att jag skulle följa med.
Hon sa även något till mej, men jag hörde inte vad.
Där slutar min dröm och jag vaknar.....

*

Sätter mej upp i sängen och känner denna lukt av något bränt.
Eftersom jag sover med balkongdörren öppen så kliver jag upp och går ut på balkongen.
Det luktar verkligen bränt....jag blir rätt skraj kan jag säga.
Ja står därute ett bra tag och känner hela tiden denna doft.
Doften försvinner sakta men säkert, men jag har väldigt svårt att lugna ner mej och det tar en bra stund innan jag somnar igen.
Det märkliga var, att klockan visade på 00.03, den tid som jag ofta blir väckt......

*

1996 (tror jag att det var),  när jag hade flyttat tillbaka upp hit och bodde på Bagaregränd, så hade jag en väldigt märklig upplevelse om ett rökfyllt rum, det är nog bland det läskigaste jag har varit med om.
Strax därefter så brann dagiset ner, det som låg i slutet av det område jag bodde på.
Något år sedan, när jag hade flyttat till ny adress, så hände det igen, det "rökfyllda rummet", någon kväll senare så ringde en till mej, mkt nära person, som behövde våran hjälp eftersom det brann hos honom.
Min dröm i natt skrämmer skiten ur mej just nu!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar