Summa sidvisningar

måndag 15 april 2013

Vilken start på veckan....




Strax efter 08.00 i morse gick jag ner i förrådet för att ställa undan de sista vintersakerna.
Upptäcker till min stora förvåning att de flesta förrådsdörrar var uppbrutna eller sönderklippta.

*

Trodde först inte att något fattades, men varefter dagen led, insåg jag att det var saker för massor av 1000-lappar som var borta :(

*

Pratade med polisen vid ett flertal tillfällen eftersom jag hade mycket info att lämna.
Den misstänkte var nämligen hem till oss i går kväll och lånade tele.
Insåg att han "gick" på något, och samtalet han förde i min mob handlade om en skuld, priset på "en vara" och prat om "snabba pengar".
Hittade även det verktyg som förmodligen använts vid inbrottet.


*

Dagens träningspass har bestått av "trappor upp och trappor ner".
Har under dagen varit ner i förrådet massor av gånger med block och penna.
Kommer hela tiden på saker som jag inte minns om jag såg sist jag var ner.

*

Efter 14.00 idag dyker killen upp utanför sin lägenhet, där många av oss boende stod och väntade på att polisen skulle gå igenom alla saker klart.
Där stod han med en av MINA jackor på sej och sa att han fattade "nada", han hade ju varit borta och hade ingen aaaaaaaaaning om vem som var den skyldige....han visste inte ens hur min jacka hade hamnat på honom :)

*

Fram till denna tidpunkt så har jag fått tillbaka de flesta av mina saker, även saker som jag inte visste att jag hade blivit av med :)
Nu återstår bara att finna våra dunjackor, x-box och lite andra småsaker.
Förhoppningsvis så återfinns även dessa.....kanske i den umgängeskrets som tydligen har sprungit i denna trapp utan att jag märkt nåt.

2 kommentarer:

  1. ..fy...fy sjutton!!! Så bra att den skyldige åkt fast och att det mesta av sakerna kommit åter...

    SvaraRadera
  2. Absolut...men mycket saknas fortfarande o det är alltid ett gediget arbete som skall genomföras av offret innan allt är "nött o blött" o "draget i sträckbänk" :(

    SvaraRadera