Summa sidvisningar

torsdag 3 november 2011

Tears in heaven




Lyssnade på radion idag, på ett program som handlade om en, nu, 19-årig flicka som miste sin mamma i den tragiska forsolyckan i Råneå för 16 år sedan.
Låten tears in heaven spelas o jag gråter.....

Det får mig att tänka på alla de människor som betytt så mycket för mig....
saknaden har varit/är i vissa fall fortfarande enorm :(




Maria: min bästa kompis vars liv avslutades tvärt, av hennes pappa, när vi gick i 5:an.
Mamman o 2 syskon till fick följa med henne på den resan.....en liten tröst för mig efter pappans makabra handlande...hon var inte ensam.......

Stefan: min "små-kusin" som avgjorde sitt eget öde, han orkade inte längre.
Detta hände under den senare delen av vår ungdom.
Jag tänker ofta på dej Stefan o ångrar djupt det beslut jag tog den gången...jag var för feg :(

Marko: en av de varmaste människor jag har känt!!!!
Du tog åxå saken i "egna händer" o valde att lämna oss :(
Jag mår fortfarande dåligt över att jag inte kunde hjälpa dej mer.
Tack för den tiden du gav oss, mej o min son, o tack för all den kärlek vi fick...du var så osjälvisk i all bedrövelse ♥
Jag vet/känner att du ofta finns runt omkring mej ♥

Morfar o mormor: Tack för allt ni lärde mej o för den villkorslösa kärlek ni gav!!
Tack för alla fina år, fyllda med ljusa minnen som jag har bevarat i djupet av mitt hjärta ♥
Jag tänker på er VARJE dag o ser ofta tecken på eran närvaro ♥
Önskar så att ni hade hunnit träffa mina underbara barn...dom hade älskat er lika mycket som jag gjorde o fortfarande gör ♥
En del av min glädje försvann med er....jag blev så "halv"

Farfar o farmor: Er saknar jag åxå, men önskar att jag hade haft mera ljusa minnen att se tillbaka på ♥



Att förlora nån man älskar är som att tappa fotfästet...man blir villrådig o vilsen.
Men samtidigt så är minnena det vackraste man har kvar...o att plocka fram dom när livet är tungt o motigt ger så mycket glädje i hjärta o själ.....jag är så tacksam att Ni har funnits i mitt liv...om än alldeles för kort tid....♥

3 kommentarer:

  1. Finaste Ulrika!
    Så fiiiin din blogg har blivit!!! :))))
    Den förra var åxå fin, men nu ser jag din personlighet mer på något vis...den påminner om den "förrförra".
    Jepp, tänkte jag nu när jag såg din uppgradering..detta är Ulrika!! ;)))
    Lika fin som du!! <3<3<3

    .."Tears in heaven"...den är verkligen gripande. Vet du om att Eric Clapton skrev den efter att hans lille son ramlat ut genom ett fönster och dött...?...den är verkligen hjärtkramande på alla vis..
    Kan tro att den låten förstärkte känslorna av vad du hörde på radion.. ;(

    ..jag beklagar verkligen sorgen efter alla de nära och kära som du mist.... <3<3<3
    ..min högsta önskan vore att ingen någonsin behövde få lämna oss... :( ..det gör ju så ont!!

    ..en tröst är ju att de är med oss i minnet och att de lämnat många ljuva spår efter sej...

    Varmaste kramar till dej du underbara... <3

    SvaraRadera
  2. Rara, underbara allra bästataste Kicki ♥♥♥

    Det är så himla kul o smickrande att veta att du gillar min blogg....det ger ju mej en x-tra sporre att uppdatera den...då vet jag att iaf DU läser :)♥

    Ja, sorg är jobbigt....men nödvändigt för att värdesätta det man har.
    Som jag skriver i min blogg...vissa personer har jag runtomkring mej, i mitt dagliga liv...det känns tryggt att veta att dom vakar över mej.
    Men det bästa hade ju varit om dom hade funnits rent fysiskt o man hade kunnat krama dom....men det vet jag att det får jag göra så småningom :)

    Sänder tillbaka massor av varma kramar till dej ♥♥♥

    Tacke care vännen...du är så himla unik o speciell!!!!

    SvaraRadera
  3. ....Tack raraste <3 DU är unik och en fantastiskt fin människa!! <3<3<3
    Du e helt F*cking bäst!!!! ;)
    Kraaaaaaaam*

    SvaraRadera