Summa sidvisningar

tisdag 29 november 2011

Tårar från himlen

Ännu en novemberdag
Alla färger suddas ut till den gråa nyans
Fast jag vet att solen finns där nå'nstans
Har jag svårt att se det ske
Som ett litet barn kan se

Tårar från himlen, när änglarna gråter
Är tårar av glädje och tårar av hopp
Tårar från himlen, när regndroppar faller
Blir till en flod som bär kärlekens bud till dig

Ja, jag ser hur månen lyser ner på mig
Jag tänker: kan man fara dit, kan jag hitta till dig
En resa bortom både rum och tid
Kräver barnens fantasi att göra tanken fri

Tårar från himlen, när änglarna gråter
Är tårar av glädje och tårar av hopp
Tårar från himlen, när regndroppar faller
Blir till en flod som bär kärlekens bud

Mellan dröm och verklighet
Finns svar på livets hemlighet

Tårar från himlen, när änglarna gråter
Det är tårar av glädje, av kärlek och hopp
Tårar från himlen, när regndroppar faller
Det blir till en flod som bär kärlekens bud
Som bär kärlekens bud till dig

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din sida, men din text är ganska svårläst. Inte innehållet, men själva utseendet är svårläst. Tycker jag...
    Självklart kan du ju ha det så om du vill ändå, men ville bara uppmärksamma dig på hur jag upplever det om du nu ändå håller på med ändringar...
    Ha det jättebra!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack kära anonym, det var trevligt att höra :)

    Vad är det som är svårläst??
    Ska jag ändra typsnitt, färg på texten??
    Förslag mottages tacksamt :)

    SvaraRadera