Summa sidvisningar

tisdag 22 november 2011

Botad idétorka...

Brukar du hamna i den situationen att du ej vet vad du ska laga till middag, och dom få idéer som dyker upp, dissas av barnen eller dej själv....rätten har ju serverats så många gånger tidigare, utan variation, så den känns allt annat än spännande?!

Dessa problem har jag tampats med en tid nu och har funderat på olika åtgärder som skall vara till allas belåtenhet.

Surfat runt lite på nätet, hittat massor av nya recept o massor av ny inspiration...kruxet är ju bara att komma ihåg vart man hittade receptet, om man nu inte vill skriva ut de i pappersformat och spara dom, vilket jag har valt att inte göra.

Hittade, och valde till slut, sidan www.matklubben.se som har de det mesta av mina önskemål.....
*söktjänst uppdelad på lite olika sätt
*möjlighet att skapa veckomeny med hjälp av recepten som man sparat i "min kokbok"
*inköpslista
*mm

SUVERÄNT!!!! Vilken underbar sida!!!!

Använder mig nu av denna sida för att laga mat rätter som jag aldrig har provat laga förut, men med de råvaror som jag förutbestämt.....wow säger jag bara, himla kul för en som faktiskt gillar att laga mat men som behöver lite hjälp på traven" :)

Måndag: Annas köttfärssoppa

Tisdag: Penne- och falukorvgratäng a'la Torstenberg

Ja, det var 2 av de maträtter som har stått på vårat bord denna vecka....fler maträtter att utforska blir det innan veckan är slut :)

3 kommentarer:

  1. *Mums* Vad gott det ser ut!!! :P
    Javisst drabbar detta mej åxå!! Man cirklar liksom in sej i samma maträtter och till slut krymper cirkeln och man tycker att man äter köttfärssås och spagetti VARJE dag!!
    Ofta får jag verkligen tänka efter vad vi brukar äta, och vad jag har glömt bort *haha* ..på nytt vidga cirkeln liksom!
    Härligt att prova nya recept!!

    SvaraRadera
  2. Matklubben är en favorit hos oss också! =)
    Kram/syster

    SvaraRadera
  3. Eller hur Kicki :)
    Man tycker att man är så flexibel...men snart står man där med typ ett recept som lagas till leda :(

    Det är bra Emma, då vet du vilken bra sida det är o att din storasyster gärna blir bjuden på middag ;)
    Kramar tillbaka ♥

    SvaraRadera