Summa sidvisningar

onsdag 6 juli 2011

Musik och litteratur

Många gånger är musiken min enda räddning.
Den får mej att känna att jag hör hemma någonstans, eftersom så många texter verkar berätta min historia och återspegla min smärta.
Jag lyssnar på allt som kan ge mej befrielse och lyssnar noga på texterna, begrundar varje ord, letar efter gömda meddelanden och fyller sida upp o sida ner med ord som musiken inspirerar till.

En låt som jag har lyssnat mycket på sen den var med i Melodifestivalen är Sara Vargas "Spring för livet".....den säger så mycket om mitt "forna liv".

Spring för livet

Men även Abbas "The winner takes it all"...sorgligt underbar låt.

The winner takes it all

Det finns även en bok som berättar om mej.....Gömda av Lisa Marklund....den hade jag själv kunnat vara författare till....bröt ihop totalt när jag lästa den för nåra år sen...det var som att läsa min egen dagbok.

Dessa 2 källor, böcker...men framförallt musiken, är en stor och viktig del av mitt liv numer....

4 kommentarer:

  1. Måste vara ödet detta, att våra vägar korsats.

    Puss & kram på dig, min nya fina vän!
    /Ewa

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur :-)...har tänkt samma lika

    Puss o kram <3

    SvaraRadera
  3. En stor kram vill jag ge dig. Hoppas att du aldrig behöver gå igenom det du har gått igenom igen <3

    SvaraRadera