Summa sidvisningar

torsdag 7 januari 2021

Ett beslut jag känner mig nöjd med.....

 


Innan jag somnade igår så hade jag bestämt mig för att gå tillbaka till gymmet igen. 

Jag ställde i ordning mina saker och kände mig så taggad och förvantansfull....äntligen!!

Pga pandemin så har jag inte varit där på länge.

Hemmaträning i all ära, men det går inte att jämföra med ett "riktigt" pass på gymmet.

Mina axlar/nacke/rygg värker pga "dålig" träning (dvs hemmaträning).

Den dova huvudvärken är konstant och ihållande.

Samtidigt så längtar mina ben efter ett riktigt tempopass, 

vilket är näst intill omöjligt att genomföra i snö och kyla.


När jag vaknade i morse var tankarna förrändrade:

-Jag vill inte vara så självisk så att jag utsätter mig själv 

och andra för risken att bli smittad, jag vill ju vara med och förhindra/stoppa spridningen. 

Jag har inte träffat mina barnbarn sen i oktober, samt att jag jobbar med personer i riskgrupper. 

Om jag fortsätter att hålla mig ifrån "onödiga" ställen så är jag förhoppningsvis med och förhindrar vidare spridning".

Det är förmodligen många som kommer att höja sina röster nu och mena på att det inte finns någon smittorisk på de, näst intill, folktomma gymmen där de även finns sprit att torka av ytor med och att smittan minsanna finns i butikerna och där trängs folk.

Ja, det är sant att det är så. 

Men varken du eller jag vet när vi stöter på en person som bär på smittan men är symtomfri.....det kanske är jag som är den personen, eller du?! 

Gymmet är inte ett "måste" för min överlevnad, däremot är inköpet av mat det, hur gärna jag ibland än vill slippa handla/tillaga/äta.

Ni får höja era röster om det känns bättre, för mitt beslut är och förblir 

att jag väntar ett tag till.

Tempen idag visar på 7C varmare än de sista dagarna, men lätt snöfall, 

vilket gör det så mkt lättare att springa ute.

Ett pass #norskaintervaller Winter edition kunde nog funka idag, även om tempot inte skulle bli nåt att hurra över.

Men en tempoökning skulle jag kunna få till och det var ju det som var planen.


Sen vad det gäller styrketräning så får jag helt enkelt fortsätta att 

kämpa på med med mina hemmaövningar, kanske söka efter nya som funkar bra till de få "hjälpmedel" jag har här hemma.

Känner mig nöjd över mitt beslut och fortsätter i samma stil som jag gjort en längre tid nu: springa ute, träna hemma.

Och dagens pass blev så mkt bättre än vad jag hade förväntat mig 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar