Summa sidvisningar

lördag 10 mars 2018

Hälsningar från en som aldrig är sjuk......


Snart har ännu en vecka passerat.
En vecka full av snöande och gråtråkigt väder.
Jag har jobbat mina 3 nätter och under tiden känt mig väldigt hängig.
Huvudet har dunkat, näsan har runnit, bihålen har varit fulla och rösten har stundom varit borta.
Febern kom när jag vakade av på torsdag morgon.
Och på fredag morgon runt 04.30 vaknade jag med en fruktansvärd migrän, jag som inte har haft migrän de sista 5-6 åren.
Kröp till medicinskåpet och petade i mig piller, kröp tillbaka till sängen och låg sen helt stilla till tabletterna började verka.
Kunde tyvärr inte somna om, men vilade i ca 2 tim tills det var dags att kliva upp och starta tvättmaskinerna.
Tack och lov så hade den värsta smärtan försvunnit, men jag kände mig allt annat än pigg.

Piggare blev jag när världens bästa pappa 💗 kom hit och tog mig med ut på lunch.
Denna gång valde vi Travrestaurangen som vi inte provat tidigare.
Helt okey mat, men själva stället var jag inte det minsta imponerad av.
Trodde att det skulle vara lite mera av en "restaurang", men det kändes som att komma till en vägkrog.


Efter lunchen så försökte jag vila lite till, för på kvällen skulle det vankas AW med kollegorna.
En superduper trevlig kväll blev det och vi lovade varandra att detta måste vi göra till en "tradition".
Trevligt sällskap, otroligt god mat och väldigt bra service!!!!


Febern kom tyvärr tillbaka på kvällen, så det blev direkt i säng när jag kom hem, vilket inte var sent.

När jag vaknade i morse var jag återigen feberfri men ville helst spendera dagen i sängen och bara vila.
Men en fika på stan tillsammans med Mats ville jag inte missa (och då kom febern tillbaka).



Tur att jag är ledig imorgon och inte har några planer förrän vid middagstid, fram tills dess kan jag ju vila 😊

Det värsta är att jag inte har kunnat träna sen förra veckan, inte ens varit ute och promenerat, det är en stor sorg 😔
Men nu vill jag först bli helt frisk innan jag ger mig ut i träningsträsket igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar