Summa sidvisningar

söndag 4 mars 2018

Fotopromenad och havererad buss.....


I morse satte jag mig på bussen för att åka till den "stora staden" och ta mig en (foto-)promenad.
Vädret blev så mkt bättre än jag hade tänkt mig 😊



Trots den relativt tidiga morgonen så var det mkt folk i farten, speciellt på isbanan.
Själv höll jag mig efter strandkanten, från hamn till hamn, upp mot kyrkan, sen gågatan till Sandviksgatan.
Det blev en promenad på ganska exakt 6 km.




Denna promenad brukar jag göra 2-3 ggr/år, bara för att jag tycker att det är så fint här 😍
Jag längtar verkligen tillbaka till Luleå när jag strosar runt här.
Men en dag, innan jag blir allt för gammal ska jag flytta tillbaka till denna stad 💗









När jag hade fotat/promenerat klart så gick jag för att hälsa på min faster.
Blev utskälld av Nova när jag kom in 😊



Faster bjöd på supergod lunch innan det var dags för mig att traska iväg mot bussen.

Bussresan flöt på bra, men jag tyckte att han körde ganska så sakta.
Men samtidigt så kändes det bra att han verkade vara en så lugn chaufför.
I Sävast så tvärdog bussen, precis innan rondellen.
Efter ett tag så tänkte jag att chauffören inte hade en aning om vad han skulle göra.
Han gick runt bussen flera ggr och sparkade och slog.
Sen kom han in igen, startade bussen och varvade motorn så mkt så jag tänkte nu lättar vi snart och flyger iväg 😰
Folk började ringa efter skjuts och gick slutligen av bussen.
Men vi var fortfarande några optimister som snällt satt kvar och väntade.
Efter ca 30 min ringde chauffören efter en ersättningsbuss, som då skulle ta ytterligare ca 25 min innan den anlände 😲
Medans vi satt kvar där, mitt på vägen, så startades bussen om flera ggr.
Helt plötsligt tog den ett skutt framåt och började rulla, chauffören blev superglad.
Men säg den lycka som varar för evigt....
Bussen tvärstannade och började sen rulla bakåt 😰
Det tog några långa sekundrar innan chauffören uppmärksammade detta.
Vid det här laget började jag samla ihop mina saker och var på väg ut ur bussen.....jag går hem tänkte jag!!!!
Till slut kom iaf en ny buss som tog oss hem till Boden, ca 1 tim försenad.

Jag pustade verkligen ut när jag fick kliva av och traska hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar