Summa sidvisningar

fredag 15 december 2017

Inkomstkällan kallar.....


Med all snö som nu har kommit (ja, jag gnäller inte!!!) så undrar man ju om det hinner försvinna innan midsommar 😏

Igår röjdes det runt om, kanske för att få plats med mera nederbörd 😀

Jag har varit ledig hela veckan och hunnit med att både springa och promenera.
Promenaderna har mest blivit kvällstid då jag har varit för rastlös för att vara inne.



I Onsdags så var jag på en jätteviktig och bra föreläsning, "För mångfald - mot diskriminering".
Vi pratade om hur man "ser" människor, det första intrycket, det som är "Toppen av isberget".
Våran föreläsare hette Jan-Olov Madeleine Ågren, en känd (även om jag aldrig hade mött på hen tidigare) transperson från Luleå.
Hen jobbar på ett ställe som heter Rättighetscentrum Norrbotten.
Föreläsningen blev aldrig tråkig och vi fick allihopa delta på ett mkt bra sätt.
Det var många tankar i mitt huvud när allt var över.
Hur "ser" jag människor??
Vad är "viktigt" för mig att få veta när jag träffar någon för första gången??
Vad kan jag själv göra för att inte placera människor i fack efter att jag mött dem för första gången??
Ja, bla sådana frågor dök upp för mig och det blev en lång och sen monolog med mig själv 😊
Jag tycker att jag förde ett klokt resonemang med mig själv och tror att jag kom fram till hur jag funkar och vad jag kan göra för att förbättra mitt tänkande.

Nu är det helg igen, min långledighet är över och jag har drygt 30 tim framför mig då jag ska nöta på det kommunala golvet.

Ha en trevlig afton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar