Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2017

Att göra upp med sitt förflutna 214/365.....

Jag drömmer väldigt sällan när jag sover på natten, åtminstone så minns jag aldrig vad jag drömmer.
Däremot när jag sover på dagen, efter nattjobbet, så drömmer jag desto mer, och då minns jag oftast det mesta av drömmen.
Mina "dagdrömmar" är oftast väldigt stressade.
Förmodligen en "biverkning" av att jobba natt.
Jag befinner mig då alltid (i drömmen) i en situation där jag måste skynda mig av en eller annan anledning, vaknar oftast andfådd och superstressad.
Drömmarna är speedade, eller hur jag nu ska beskriva dem.
Men nu har jag börjat drömma även på nätterna, drömmar som jag minns.
Det är "lugna" drömmar, däremot så medverkar alltid personer som på ett eller annat sätt har försvunnit ur mitt liv.
Dessa människor är personer som jag har valt att inte längre ha kontakt med, oftast för att de relationerna är förknippade med mycket sorg och svek.
Vart vill jag då komma med detta?!
Jo, i varje dröm, som då handlar om en av dessa personer. så väcks jag alltid av att personen säger eller skriver något som jag känner irritation över.
Oftast har jag redan upplev detta med dem, kanske inte alltid fått ett riktigt svar på de frågor jag ställt, saker har blivit avslutade innan de var klara.
Det som är så märkligt är att jag tänker inte alls på dessa personer överhuvudtaget, men nu dyker de alla upp, en efter en, i mina drömmar och det känns som att det betyder något, som att jag, en gång för alla, måste ställa dem mot väggen för att bli kvitt dem.
Kanske bör jag söka upp dessa människor och fråga vad det var som de egentligen menade, varför de valde att göra som de gjorde (i våran relation)??
Det känns bara så märkligt att detta dyker upp just nu!!


Efter att ha sovit riktigt gott i dag så blev det ett löppass på gymmet.
Hade tänkt träna oxå, men jag blev lat 😊
Det blir ju en dag i morgon oxå 😋

Dagens middag blev lite "nytänk".
Provade kikärtspasta tillsammans med kyckling och det var riktigt gott!

Ja, nu återstår det bara till att invänta tiden för ännu ett nattpass.
Ha en härligt kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar