Summa sidvisningar

måndag 31 oktober 2016

En del måndagar är värre än andra 131/365.........

Denna måndag, som från början kändes som en bra dag, blev ganska "otrevlig".
Ett personalmöte som lämnade mer att önska.
Nu får man inte prata om sitt jobb, ej heller lämna ut någon, så det tänker jag absolut inte göra.
Men ibland undrar man vad som händer med folks munnar (när det kallas till möte) när de blir tysta och helt plötsligt inte "håller med", när de ändrar åsikt och man får känslan av att man är "the bad guy" för att ingen vågar stå för sina åsikter.
Nu har jag inte direkt något problem med det, jag står för det jag säger.
Att det som skedde idag, och för några dagar sedan, sköttes på ett dåligt sätt var tråkigt, men jag tyckte ändå att vi redde ut det som behövdes och förhoppningsvis kan vi utgå från det, utan större missöden.
Jag får väl helt enkelt finna mig i att alla inte gör på det sätt som är bestämt, göra det som jag har till uppgift (inget mer) och vara tyst.
Sen kan jag ju bara hoppas att det kuvert som tydligen skall finnas på jobbet ikväll, med den nya lönen, visar nåt sorts tecken på att jag utför mitt arbete på ett bra sätt.

Det trevliga med dagens möte var iaf att vi firade en av våra kollegor som hade fyllt 60 år.
Det blev blommor och presenter, kaffe och kaka och den åkte vi alla till Artic Tai för lite lunch.

Nu har jag både hunnit sova och äta middag.
Ikväll går jag på det första av 5 nattpass denna vecka.
Vädret är åter igen under all kritik, då är det skönt att få sova bort dagarna :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar