Summa sidvisningar

tisdag 9 september 2014

Känner glädje....

Ni vet den där känslan man får när allt bara löser sig och blir till något man har önskat.....
Den känslan lever jag med just nu :)


*

Äldsta sonen har ju flyttat ut, dottern gjorde det för mer är 6 mån sen.
Nu är det bara  jag och "den lille" som ska dela boning, dessutom bara var annan vecka.
Att gå här ensam, i min stor 4:a, kändes så ensligt och onödigt....alla vill väl kunna göra roligare saker för pengarna än att lägga dem på ett  "onödigt"boende.

*

Jag kontaktade alla hyresvärdar som jag kunde få tag på....jag låg nog på ganska ordentligt vad det gäller att "ringa och skynda på", så några blev nog irriterad ;) 
Men skam den som ger sig!!!!
PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!!

*

Så kom den dagen då jag fick veta att det fanns en 2:a ledig till mig....gissa om jag blev glad :D
Jag var och tittade på den, kände att här vill jag bo och sa upp min lägenhet på stående fot.
En 2:a kan ju verka lite litet, men för mig och minstingen räcker det.
Jag är ju som sagt var ensam var annan vecka.
Dessutom ska det ju städas och hållas efter, nu blir det en enkel match...dessutom blir det ju en ordentlig peng över varje månad :D

*

Nu över till nästa glädjeämne.....mitt jobb :)
Slutade jobba natt på ett boende den sista maj. Har efter det haft semester i 5 v  och sen tillbaka till ett annat boende för 2 mån nattjobb igen.
När den perioden var över så blev jag erbjuden att dagvik, på ett helt nytt ställe, under några veckor.
Trivdes otroligt bra på det sista jobbet och hade mkt väl kunnat tänka mig att fortsätta där.....men nattjobbet lockar ganska mkt fortfarande.
Då kommer samtalet som bekräftar att jag får börja jobba natt igen på det stället jag var på innan sommarsemestern.....jippiiiiiiiii :D

*

Denna dubbla glädje, nya lägenheten och gamla nattjobbet, ger mig så otroligt mkt energi......känner mig så lyckligt lottad just nu!!!
Nu ska jag bara vänja mig vid tanken på att barnen (2 av dem) är stora och utflugna och att min "vardagsfamilj" har blivit lite mindre än vad jag är van.....♥♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar