Summa sidvisningar

lördag 9 februari 2013

Tårar, tårar, tårar...........


Ja, vem fan har sagt att det skulle vara enkelt.....livet, kärleken, relationen till andra människor.

Ett steg frammåt, två steg tillbaka.
En dag glad o lycklig, resten av veckan deppas det.

Vågskålen väger alltid över med det som är tungt o tråkigt, nån enstaka gång (allt för sällan!!!) står den "glada o lyckliga" skålen på plus-sidan.

Det suger ut lite energi i taget o den energin är så svår att återställa eftersom "olyckan" är den som oftast väger tyngst.

Men trots allt så står båda mina fötter stadigt förankrad o jag kämpar mej frammåt o uppåt.
Det är ju inte förrän man har nått botten o har fast mark under fötterna som man kan börja simma uppåt.....jag simmar varje dag.....för tro mej, det är alltid nåt som trycker ner mej igen...why!?
Önskar att huvudet inte blev nertryckt under ytan så ofta....gillar inte kallsupar, eller att tappa luften...vill andas fritt...varje dag är inget krav, men gärna lite oftare än nu.

Kanske oroar jag mej för ofta eller funderar för mycket....men det är så jag funkar.
När nåt "glatt" händer så är det ALLTID ett bakslag på G......jag fattar inte vad som händer...eller varför...är det mej det är fel på.....kan inte mota bort mina tankar.

Jag är nog en av de ärligaste människor du kan känna....
Jag säger vad jag tycker o tänker....på gott o ont.
Tycker jag inte om dej så lär du få veta det.
Men är du snäll o ärlig mot mej,som jag är mot dej, behandlar mej med den respekt jag tycker mej förtjäna, så kommer jag att älska dej av hela mitt hjärta.....kommer alltid att finnas där för dej....i vått o torrt....så är det bara, sån är jag......




4 kommentarer:

  1. ..söta rara, finaste Ulrika...önskar att jag kunde skriva ett magiskt ord som kunde trösta och göra allt bra...men ett sådant ord finns inte. Men några små rader kan jag ge dej så att du vet att jag lyssnar och bryr mej om..<3
    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Tack underbara kicki, jag vet att du gör det <3
    Just nu är det bara så himla mycket som dyker upp...är det inte det ena, så är det det andra....så less på allt, verkar som att jag måste straffas för ALLT genom hela livet, tar ju aldrig slut :(
    Tack för kramen, det värmer ända in i hjärteroten <3

    SvaraRadera
  3. ...så tråkigt att höra, så tråkigt...jag önskar så att du fick slippa allt ledsamt....du är värd så mycket mer av allt det goda , precis som den goda du själv är...
    Visst kommer allt elände att ta slut, det kommer att vända!
    Som du själv sagt till mej..."what comes around, goes around". Din belöning i livet kommer att komma..den bara dröjjer lite. Du straffas inte och du ska inte tro att du är annat än fantastiskt underbar precis som du är, för det är just vad du är!

    SvaraRadera
  4. Tack vännen <3
    Jag vet att allt blir bra till slut, men varför ska det alltid jävlas lite innan :(
    När man vet/känner att en förändring är i faggorna, då är man ju liksom med...men när man inte hade en aning......suck :(

    SvaraRadera