Summa sidvisningar

torsdag 10 oktober 2019

Det där med beroende.......


I år, närmare bestämt den 17/11, så är det 8 år sedan jag slutade röka.
Alla dagar är inte lätt, jag har fortfarande suget kvar, men jag har aldrig ångrat mitt beslut.

Idag när jag var på stan så såg jag en sak som jag reagerade på, negativ reaktion 😕
Det var 2 äldre kvinnor som kom ut från ett gym, och det första de gjorde var att tända varsin cigg.
"Vilket slöseri med eran träning", var vad jag tänkte.
Men så slog mig tanken att det var precis så där jag själv gjorde på den tiden jag var rökare.
Tränade skiten ur mig själv på gymmet och såg ciggen som en belöning när jag var klar 😳
Oftast var timmen inne på gymmet knappt uthärdbar för att man var så röksugen, men att veta att man snart skulle få sin belöning gjorde ju att man härdade ut......så sjukt!!!

Att bryta ett beroende, vad det än är för beroende, är svårt.
Många gånger byter man det mot ett annat beroende.
I mitt fall så bytte jag nog mot ännu mera träning, och numera även massor av löpning.
Många kanske anser att detta beroende inte är "sunt", men för min del är det det enda rätta.


Jag tränar 6 ggr/v, vilodag är oftast på måndagar, och detta funkar för mig.
Aldrig sjuk, aldrig skadad 😊

Ni som är rökare, känn er inte påhoppade.
Vi gör alla våra egna val, mitt val är träning.
Jag njuter fortfarande av lukten av en nytänd cigg, och om jag visste att jag skulle kunna sluta röka igen, så skulle jag förmodligen börja om.
Men jag har ALDRIG under dessa 8 år provat röka igen, för jag vet att jag inte skulle kunna sluta en gång till.....det är det för gott för 😁



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar