Summa sidvisningar

söndag 15 februari 2015

Storforsen...

Gårdagen, alltså alla hjärtans dag, bjöd på strålande sol och en "roadtrip" till Storforsen.
Har aldrig varit här vintertid, så det var en trevlig upplevelse.

Förutom jag och Mona-Lisa, så var det endast några få turister från Frankrike som njöt av vädret och den virvlande forsen.

När vi kände oss nöjda med väder, vind och brusande vatten, så var det dags för ett lunchbesök på hotellet.
Det fanns flera maträtter att väja på, men pitepalt blev vårat val, till våran stora besvikelse!!!
Det var det mest "kladdiga" jag någonsin har ätit.
Palten kan endast ha innehållit mjöl, inte en tillstymmelse till potatis.
Påminde väldigt mycket om klimpen i köttsoppan :/
Hade vi haft löständer så  hade dom nog glappat rejält.
Tack och lov så var smaken helt okey  :)
På hotellet så var det väldigt många människor från olika länder, bla Frankrike och Schweiz.
Det var rätt fascinerande att se dem äta denna "udda" maträtt.
All verkade prova den, men åt den på olika sätt.
Jag tror att många trodde att det var någon sorts potatis, för de lade palten på en hög av sallad och åt den tillsammans med fläskkotlett eller kyckling.
Men de tog sig en portion till sen, så det måste ju ha fallit dem i smaken.
Skulle vara kul att få höra hur de beskriver denna lilla klump för sina landsmän när de kommer hem :D
När jag kom hem sen, sen em/kväll, så bara "dog" jag på soffan.
Att vara ute i friska luften tar på krafterna, med den "kraftlösheten" är ju bara så  underbar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar